dimarts, 25 de març del 2008

El nou nen dels tiets

Hola,

Una de les meves cunyades quan era jove, (per ser exactes, quan era més jove que ara), va anar a estar durant un temps a Nicaragua amb una ONG.

Un dels resultats d'aquesta estada fou una forta amistat amb una noia nicaragüenca, mare soltera de 3 fills, (crec recordar que em va dir 3 fills), amb qui encara manté comunicació.

El fill gran ara té 16 anys, té problemes polítics en el seu país, (no és un lloc on pots dir el que penses), fins al punt que gairebé li va la vida...

Donada la situació del noi, la meva cunyada es va oferir a portar aquest noi a Catalunya, és a dir, a fer-li de tutora legal, l'objectiu és que acabi els estudis aquí, que s'aïlli de la situació fosca i convulsa del seu país i que tingui una oportunitat per a un millor futur.

De fet, pocs nois de països com ara Nicaragua poden dir que han tingut aquesta oportunitat.

S'ha de tenir en compte que la meva cunyada va fer aquest oferiment abans que fos la parella del meu germà. Dit d'una altra manera, quan el meu germà es va liar amb ella, ja sabia que hi havia un pack addicional (això de pack dit amb carinyo).

Ahir el vaig conèixer... d'entrada em sembla un bon noi, ja veurem com evoluciona.

De fet, avui té el seu primer dia d'escola aquí, segur que serà un bon xoc... especialment per algú que, entre d'altres problemes, no sap ni un borrall de català.

S'ha de reconèixer la valentia de la meva cunyada, i de retruc, també la valentia del meu germà al fer de tutor d'un adolescent d'un altre país.

Segur que hi hauran problemes, molts problemes, enyorances, falses expectatives, etc. però espero que amb bona voluntat s'acabin resolent satisfactòriament.

Una altra qüestió serà saber com reaccionarem la resta de la família, és a dir, arribarà algun dia en què pensaré que és un nebot meu?

En tot cas, un altre nebot (de 6 anys) ahir es referia a aquest noi com 'el nou nen dels tiets'.

És un bon començament...

MarcG