dijous, 11 de setembre del 2008

Vivències de l'Anna, capítol 10: La Diada Nacional de Catalunya

Avui és 11 de setembre, per tant, la Diada de Catalunya.

Aquest matí li he demanat a l'Anna si em volia ajudar a penjar la senyera a una de les finestres de casa. Evidentment m'ha contestat que sí, donat que per ella era una novetat.

Però a l'instant, amb la seva habitual curiositat m'ha preguntat:
"Què és la senyera?"
Li he respost que la senyera és la bandera de Catalunya.

Immediatament la seva resposta ha estat una nova pregunta:
"Què és Catalunya?"

"Mira Anna, tú vius al poble de La Garriga; aquest poble pertany a un país, aquest país és Catalunya"
No crec que ho hagi entès gaire... però és un principi.

Després m'ha preguntat:
"I què és la Diada?"

"La Diada és l'aniversari de Catalunya".
Crec que és una forma bonica d'explicar als més petits què és això de la Diada i per què és un dia festiu.

Però la seva resposta m'ha deixat 'fotut'.
"Papa, hem d'anar a comprar el pastís de l'aniversari!"
De fet, és una resposta lògica després d'haver-li explicat que la Diada era un aniversari...

(imatge extreta del web de la Pastisseria Martí,
feu click per ampliar-la)


Però aquesta no ha estat l'única anècdota, també n'hi ha hagut una altra de molt divertida.

Després de penjar la senyera ha comentat que havia penjat la Castanyera...


(La imatge inicial d'aquest post prové del blog d'en Lluís Ribes)