dissabte, 19 de juliol del 2008

Aniversari de l'avi

Recordo un dia, quan era molt petit, anar amb el meu pare a renovar el seu document nacional d'identitat, (DNI).

Probablement deuria ser cap a finals de la dècada del 70, principis del 80.

Recordo que el policia abans de donar-li el nou DNI li va demanar al meu pare el vell i va comprovar que les coincidissin les dades entre ambdós documents.

Després de la comprovació, i mentre li donava el nou DNI al meu pare, va fer el següent comentari:

"¡En qué mal día nació usted!"

El meu pare va respondre:

"Hasta hace poco tiempo me decían que nací en un glorioso día..."

I el policia li va respondre:

"Los tiempos están cambiando, señor."

El meu pare, que ara ja és l'avi, va néixer un 18 de juliol, just quan feia un any del començament de la Guerra Civil, és a dir, va néixer el dia del Alzamiento Nacional.

Ahir vam celebrar el seu 71è aniversari a casa seva, amb tota la família i amb d'altres familiars amb qui més es fa, entre ells, hi havia en Cisco que també va néixer un 18 de juliol però dos anys abans, és a dir, quan va celebrar el seu primer aniversari va esclatar la Guerra Civil... trista celebració!

Va ser, a més, la primera celebració on va assistir-hi la Cristina amb només 12 dies de vida.

La celebració va anar molt bé i la Cristina es va passar gairebé tota l'estona dormint... (però després a la nit no tenia son, la nit va ser llarga...).